Brev:
Afviser flaske - 8 mdr.
9. september 2011
Alder:
8 mdr.
Afviser flaske - 8 mdr.
Hej Helen.
Min dejlige datter er nu blevet 8 måneder, men er pludselig begyndt at afvise sine flasker. Hun blev ammet indtil hun blev 5 måneder og overgik derefter langsomt til flaske uden problemer. Der har heller ingen problemer været med flaskerne indtil nu.
Ifølge dine planer skal et barn på 8 måneder have 3 flasker i døgnet og derved nå op på en mælkemængde svarende til ca. 600 ml. Men så meget får hun slet ikke. Hun er blevet rigtig god til at spise med af familiens mad og nyder det virkelig, men hun spiser stadig ikke store portioner. Vi forsøger at give flaske inden middagsluren, når hun puttes til natten og en gang i løbet af natten, så der dermed skulle være plads til både rigtig mad og mælk. Hver gang flasken kommer, bliver hun sur, vender og drejer sig og falder ikke til ro, før flasken er væk. Hvad gør vi nu for at sikre hende væske, kalk og jern nok i løbet af dagen?
Hilsen